کاربرد و تاثیر بازاریابی محتوایی در کسب و کارها چیست؟

بازاریابی محتوا

در میان هیاهوی تبلیغات و فریاد برندها، صدایی که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند، صدای محتوای باکیفیت و ارزشمند شما است. بازاریابی محتوایی، هنر خلق و انتشار محتوا به‌منظور جذب و حفظ مشتریان است. این استراتژی قدرتمند، کلید طلایی موفقیت در دنیای پررقابت کسب‌وکارهای آنلاین به حساب می‌آید و می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافی مانند افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک هدفمند، ارتقای نرخ تبدیل و در نهایت، افزایش فروش کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا سفری به دنیای شگفت‌انگیز بازاریابی محتوا کنید و با رمزورازهای این استراتژی پُرطرفدار، آشنا شوید.

بازاریابی و مزایای آن برای کسب‌وکارهای آنلاین

بازاریابی محتوایی، یعنی دانشِ خلق و انتشار محتوایی جذاب، آموزنده، کاربردی و مرتبط که بتواند مشتریان را جذب و آن‌ها را به‌عنوان مخاطبِ وفادار، برای شما حفظ کند. در دنیای پرشتاب کسب‌وکارهای آنلاین که توجه مخاطبان به‌سرعت از دست می‌رود، تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند، حرف اول را می‌زند.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا، چوب جادویی کسب‎‌وکارها است.

اگر بخواهید با ذهن آگاه‌تری پیش بروید، باید بدانید برخلاف تبلیغات سنّتی که فقط و فقط بر معرفی و فروش محصولات تمرکز دارند، بازاریابی محتوایی به‌عنوان دانشی مدرن، به‌دنبال ایجاد یک ارتباط عمیق و معنادار با مخاطب است؛ یعنی در این روش، محتوا به‌عنوان ابزاری برای ارائه اطلاعات مفید، سرگرم‌کننده و ارزشمند به مخاطبان تقدیم می‌شود و صاحبان کسب‌وکار به‌جای تحمیل پیام تبلیغاتی خود، به‌سراغ جلب اعتماد و ایجاد حس وفاداری در مشتریان می‌روند تا در نهایت آن‌ها با صمیمانه‌ترین احساسات و قانع‌کننده‌ترین افکار، به خرید محصولات موردنظر ترغیب شوند.

جالب است بدانید که ۷۲ درصد از خریداران در دنیای مجازی می‌گویند محتوای آموزنده و مفید در فروشگاه‌های آنلاین، اعتمادشان را به یک برند جلب می‌کند. در یک کلام: بازاریابی محتوایی، چوب جادوی شما در کسب‌وکارتان است و مزیت‌هایی دارد که نمی‌توانید آن را در استراتژی‌های کلاسیک و قدیمی بازاریابی، پیدا کنید. در فهرست زیر، به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • افزایش آگاهی از برند: با تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند، می‌توانید برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید و بر جایگاه دلخواهتان در قلب و ذهن آن‌ها تکیه بزنید.
  • ایجاد ترافیک هدفمند: نیازی به تلاش‌های بیهوده نیست! محتوایی که به‌اندازۀ کافی اصولی و معتبر تولید شده باشد،‌ به‌خودی خود کاربران را به‌سمت وب‌سایت شما جذب می‌کند و طعم ترافیک ارگانیک رؤیایی را به شما می‌چشاند.
  • ارتقای نرخ تبدیل: کافی است اطلاعات کامل، مفید و قانع‌کننده را با بهترین لحن ممکن به مخاطبانتان ارائه کنید تا آن‌ها در یک چشم بر‌هم‌زدن، از مخاطب رهگذر به مشتری وفادار برند شما تبدیل شوند؛ یعنی از طریق محتوای تولیدشده توسط شما، ترغیب شوند و دکمه خرید را بفشارند.
  • بهبود سئوی وب‌سایت: یکی از ارکان مهم بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها، توجه به تولید محتوای باکیفیت و دوست‌داشتنی است؛ بنابراین با توجه به این اصل، به‌کمک بازاریابی محتوایی، سئوی خود را نیز بهبود می‌دهید تا به وب‌سایتی گوگل‌پسند تبدیل شوید.
  • کاهش هزینه‌ها: طبق آمار، بازاریابی محتوایی سه برابر ارزان‌تر از بازاریابی سنّتی است. تصور کنید که به‌جای تبلیغات گسترده از طریق بنرهای شهری، تبلیغ در سوشال مدیا و … دست به تولید محتوای درجۀ یک بزنید و لشگر کاربران را به وب‌سایت خود سرریز کنید. طبیعی است که این روش، در مقایسه با روش سنّتی تبلیغات، هزینه کمتری روی دوش شما خواهد گذاشت.
  • ایجاد رهبری فکری: با تولید محتوای تخصصی در حوزه کسب‌وکار مختص به خود، می‌توانید تبدیل به مرجعی متخصص در حوزه فعالیتتان شوید و به‌عنوان منبعی معتبر در بین رقبا شناخته شوید.

چگونه می‌توان با بازاریابی محتوایی، مخاطبان را جذب کرد؟

به سه کلمه مهم بخش‌های قبلی فکر کنید: محتوای «مفید» و «مرتبط» و «ارزشمند»! با درنظرگرفتن این دو اصل در تولید محتوا، می‌توانید اعتماد لید یا سرنخ‌هایی که وارد وب‌سایت شما شده‌اند را به‌دست بیاورید، آن‌ها را درگیر برند خود کنید و در نهایت به مشتریان وفادار خود، تبدیل کنید. اگر می‌خواهید این روند حساس را به‌سلامت طی کنید، لازم است که در تولید محتوای خود، طبق اصول زیر پیش بروید:

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا، در وهلۀ نخست، موجب جذب مخاطب می‌شود.

اطلاعات کاربردی بدهید

درست است که جذابیت محتوا، اهمیت بالایی دارد؛ اما مخاطب به‌دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های خود، راهیِ وب‌سایت شما شده است. یادتان باشد که اصل «مفیدبودن» را در محتوای خود از یاد نبرید. تا جایی که می‌توانید از شاخ‌وبرگ‌های غیرضروری و ملال‌آور محتوا، کم کنید و به اطلاعات کاربردی و ارزشمند آن اضافه کنید. طوری که توجه مخاطب، جلب شود و شما را به‌عنوان مرجعی مفید و مرتبط با نیازهای خود، بشناسد.

سرگرم‌کننده باشید

در بازاریابی محتوایی، بدون کنار هم قراردادن تمام تکه‌های پازل، هیچ مخاطبی را جذب نخواهید کرد. نگران نباشید! کافی است در کنار کاربردی‌بودن اطلاعات، موتور خلاقیت خود را به کار بیاندازید و محتوای جذاب و سرگرم‌کننده تولید کنید. چیزی که لید را درگیر خود کند و او را برای دیدن یا خواندن محتواهای بیشتر به وب‌سایت شما بکشاند. از فرمت‌های مختلف محتوا مانند مقاله، عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و … غافل نشوید و ترکیب هیجان‌انگیز اطلاعات را در کسب‌وکار خود حفظ کنید.

محتوای مُرده نسازید

بهتر است به کاربران اینترنتی این حس را بدهید که یک تیم زنده و فعال در پشت سیستم، آماده پاسخگویی به آن‌ها است؛ یعنی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و با پاسخ‌دادن به پرسش‌هایشان، آن‌ها را به بخشی از جامعۀ برند خود تبدیل کنید. به‌نحوی که بتوانند روی برند شما حساب باز کنند و برای رفع ابهام‌های خود، نامتان را به ذهن بسپارند.

نقاط درد مخاطب را بشناسید

حتماً پیش‌از همه‌چیز، جامعۀ هدف خود را شناخته‌اید. مخاطب شما (پرسونا) چه کسی است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه نیازها و انتظاراتی دارد؟ برای رفع کدام یک از نیازهایش به‌سراغ شما خواهد آمد؟ تا چه اندازه می‌تواند هزینه کند؟ با پاسخ به این‌ها می‌توانید نقاط درد لید خود را شناسایی کنید. شناختن این نقاط درد (Pain Point) می‌تواند سکوی پرتاب برند شما باشد و کسب‌وکارتان را نسبت به رقبا، با انفجار فروش مواجه کند.

راه‌حل مناسب بدهید

پس‌از اینکه با ذره‌بینِ هوشِ تیمیِ خود، نقاط درد را شناسایی کردید، وقت آن رسیده است که گرۀ این چالش‌ها و مشکلات را با راهکارهای جذاب و کاربردی خود، باز کنید! فرض کنید که شما یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید و متوجه شده‌اید که نقاط درد مخاطبان احتمالی شما چنین چیزهایی است:

  • عدم تناسب اندام؛
  • کمبود انگیزه برای ورزش؛
  • عدم آگاهی از نحوۀ انجام حرکات ورزشی؛
  • انتخاب تجهیزات مناسب ورزشی؛
  • و….

در چنین شرایطی، چگونه می‌توانید با بازاریابی محتوایی، به این نقاط درد پاسخ بدهید و مرهم آن‌ها باشید؟ تولید محتوای آموزشی در راستای انجام حرکات ورزشی صحیح، تغذیه ورزشی مناسب و اصولی و … با استفاده از مقالات و اینفوگرافیک‌ها، ارائه برنامه‌های ورزشی متناسب با انواع نیازها و اهداف، مصاحبه با متخصصین تغذیه و مربیان ورزشی و ارائه نظرات آنان در قالب محتوای بلاگی، ارائه تخفیف‌های ویژه بر روی لباس‌ها و تجهیزاتی که نیاز بیشتری به آن‌ها احساس شده است. با تولید محتوای مفید و ارزشمند درباره نقاط درد، می‌توانید ایده‌های خود را به بهترین‌نحو در قالب راهکار به مخاطبان ارائه کنید تا با لمس نقطه دردشان، آن‌ها را دوباره و چندباره به وب‌سایت خود بازگردانید.

نقش بازاریابی محتوایی در ارتقای برندینگ

همان‌طور که تا به‌حال متوجه شده‌اید، بازاریابی محتوا تنها به فروش محصول و خدمات خود فکر نمی‌کند. این هنرِ عمیق و ظریف، به‌دنبال ارتقای برند شما است؛ بنابراین به شما توصیه می‌کند که به‌عنوان صاحبان مشاغل آنلاین، دست به تولید و انتشار محتوای مورد پسند پرسونای خود بزنید. این اقدام باعث می‌شود که به‌مرور، در ذهن آن‌ها جایگاهی ویژه پیدا کنید و نامتان به نامی آشنا در زندگی مجازی آن‌ها تبدیل شود! اینکه بتوانید با محتوای جذاب و دلچسب، صادقانه با مخاطبان خود تعامل کنید و به نیازها و پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهید، شخصیتی به برند شما می‌دهد که علاوه‌بر جذب مشتری، می‌توانید اعتماد و وفاداری او را نیز به‌دست آورید.

برای مثال، هاب‌اسپات با تولید محتوای آموزشی و ارزشمند در زمینه بازاریابی، خود را به‌عنوان منبعی قابل اعتماد در این زمینه معرفی کرده است و نام برند HubSpot را در میان مخاطبان، به‌شکل اعجاب‌آوری ارتقاء داده است.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا، برند شما را به‌خوبی آراسته می‌کند.

چطور بازاریابی محتوایی باعث جلب اعتماد مخاطبان می‌شود؟

کاربران، مردم عادی هستند که هوشمندانه به‌دنبال پاسخ نیازهایشان در اینترنت، پرسه می‌زنند. پس ضروری است که اطلاعات دقیق، به‌روز و بدون اغراق را به این مخاطبان باهوش ارائه کنید تا صداقت و شفافیت شما برای آن‌ها روشن شود. توجه به این نکته در کنار حفظ کیفیت و جذابیت محتوا، باعث می‌شود که لید بتواند به شما اعتماد کند و به‌صورت مستمر در وب‌سایت شما حضور پیدا کند.

ثبات قدم صاحبان وب‌سایت در تولید محتوا نیز باعث می‌شود که مخاطبان احساس کنند این برند برای آن‌ها ارزش قائل است و برای رفع ابهامات و انتظاراتشان، بی‌وقفه به تولید محتوای معتبر می‌پردازد. البته اگر می‌خواهید تیر خلاص را بر پیکرۀ کسب‌وکار رقبایتان بزنید، می‌توانید بخشی را برای پاسخگویی به نظرات و پرسش‌های مخاطب در نظر بگیرید تا همواره شما را به‌عنوان برندی آگاه، شفاف، آشنا و معتمد، در فضای مجازی دنبال کند.

نقش جالب بازاریابی محتوایی در جذب بازدیدکننده

آرزوی دیرینه همه صاحبان مشاغل آنلاین، جذب ترافیک و بالابردن تعداد بازدیدکنندگان است؛ اما این رؤیای شیرین، یک‌شبه به واقعیت تبدیل نمی‌شود. رسیدن به چنین جایگاهی در دنیای وب‌سایت‌ها، نیاز به دقت و تمرکز بر روی سئو و بازاریابی محتوایی دارد.

بازاریابی محتوا
افزایش ترافیک، محصول مستقیم بازاریابی محتوا است.

در این بخش لازم است تأکید کنیم که تولید محتوای سئوشده را جدی بگیرید. این کار باعث می‌شود که در رتبه‌های جست‌وجوی گوگل بالاتر بیایید و مخاطبان بیشتری روی لینک آبی شما کلیک کنند.

در کنار توجه به سئو، محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید و به یک بستر مجازی، قانع نباشید و اگر ایدۀ همکاری با اینفلوئنسرها را در سر دارید، فهرستی از بهترین‌های آن‌ها را در حوزه فعالیت خودتان‌ تهیه کنید و برای همکاری با آن‌ها وارد گفت‌وگو شوید تا محتوای شما را به مخاطبان خود معرفی کنند. این اقدامات می‌توانند در دنیای بازاریابی، معجزه کنند و پای تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما باز کند.

آیا بازاریابی محتوا می‌تواند فروش را افزایش دهد؟

پاسخ این پرسش، قطعی است: بله! بازاریابی محتوا ثابت کرده است که ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارهایی است که به‌دنبال افزایش فروش و رشد مالی هستند. برای اثبات این ادعا نباید به‌همین سادگی‌ها از کنار آمار و ارقام عبور کرد.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش است.

طبق آمار، بازاریابی محتوا نسبت به روش‌های سنّتی ۶۷% لید (سرنخ) بیشتری ایجاد می‌کند و با بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، منجر به افزایش ترافیک، بالارفتن فروش و بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود. دلیل اصلی آن هم این است که این استراتژی باعث پرورش لید (Lead) می‌شود.

اساساً محتوای شما اگر درست و اصولی تولید شود، احتمالاً به مخاطبانتان چیزی را می‌آموزد که قبلاً نمی‌دانسته‌اند یا پاسخی ضروری برای یک پرسش فوری در زندگی‌شان را به آن‌ها می‌دهد. محتوای باارزش، این قدرت را دارد که با مخاطب شما در سطحی ارتباط برقرار کند که بازاریابی سنّتی، هرگز نمی‌تواند با آن برابری کند. برای همین است که می‌توانید به‌طور مستمر، محتوای باکیفیت و همسو با الگوریتم‌های گوگل و نیازهای مخاطبان خود را تولید کنید و با خیال راحت، به انتظار افزایش فروش بنشینید.

معرفی انواع محتوا در بازاریابی محتوایی

در جهانی که به آن قدم گذاشته‌اید، تنوع اهمیت بالایی دارد. با توجه به اینکه محتوا، قلب تپندۀ هر استراتژی بازاریابی محتوایی موفق است، باید به‌شکل‌های مختلفی ارائه شود تا نتیجه‌ای شاهکار از آن به دست آید. می‌توان تنوع محتوایی این استراتژی جادویی را در این چند دسته خلاصه کرد:

نوع محتواتوضیحات
محتوای متنیمقالات وبلاگی، رپورتاژها
محتوای تصویریعکس، اینفوگرافیک، گیف، موشن‌گرافیک
محتوا ویدئوییویدئوهای آموزشی، ویدئوهای مصاحبه، وبینار، ویدئوهای تبلیغاتی
محتوا صوتیپادکست، سخنرانی، مصاحبه
انواع محتوا در بازاریابی محتوایی

چطور کانال‌های مناسب برای توزیع محتوا را پیدا کنیم؟

هرچقدر که محتوای خارق‌العاده‌ای تولید کنید، درصورتی‌که آن را در محل مناسبی ارائه ندهید، زحماتتان به هدر خواهد رفت. محتوای شما باید به دست مخاطب هدف برسد تا مجال تأثیرگذاری پیدا کند. کانال‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها محتوای خود را به دست مخاطب برسانید می‌تواند شامل وب‌سایت، ایمیل‌مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و … باشند. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین محیط را برای انتشار محتوای بی‌نظیر خود پیدا کنید، لازم است که این چند گام را طی کنید:

  • مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟
  • این افراد بیشتر در چه پلتفرم‌ها یا موتورهای جست‌وجویی فعالیت دارند؟
  • محتوای شما بیشتر مناسب کدام کانال توزیع است؟ ممکن است یک ویدئوی طنز و سرگرم‌کننده از محصول خود را در اینستاگرام بارگذاری کنید و بازخوردهای بیشتری نسبت به همان ویدئو در وب‌سایت، دریافت کنید یا برعکس! ممکن است مقاله‌ای را در قسمت بلاگ وب‌سایتتان نشر دهید و تأثیر بیشتری بر مخاطب بگذارید نسبت به اینکه همان مقاله را در سوشال مدیا به دست کاربران خود برسانید.

بازاریابی محتوا تا به امروز چقدر بر روی کسب‌وکارها اثربخش بوده است؟

خوشبختانه شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد این استراتژی قدرتمند و تخصصی، می‌تواند مانند سلاحی اثرگذار، باعث پیروزی شما در میدان نبرد کسب‌وکارها شود. براساس منابع معتبر، بیش از ۷۰% از بازاریابان معتقد هستند که این استراتژی محتوایی به‌طرز شگفت‌انگیزی بر روی بازدهی سرمایه، اثر مثبت می‌گذارد و کسب‌وکارهایی که به‌طور مداوم و فعالانه از این روش استفاده می‌کنند، حدود ۲۰ برابر، ترافیک وب‌سایت بیشتری نسبت به رقبای خود کسب می‌کنند. از این بهتر نمی‌شود.

بازاریابی محتوا
محتوا پادشاه است.

بازاریابی محتوایی B2B چیست؟

بازاریابی محتوایی B2B روشی از تولید و انتشار محتوا است که در آن، هدف اصلی شناساندن برند به مخاطبانی است که خود صاحب کسب‌وکار هستند(Business to Business)؛ یک رویکرد استراتژیک که به‌عنوان ناجی کسب‌وکارها وارد میدان می‌شود و در اشکال مختلفی مانند مقالات وبلاگی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک‌های هیجان‌انگیز، ویدئو و موارد دیگر ارائه می‌شود.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی B2B

فرض کنید یک شرکت در زمینه تولید نرم‌افزار حسابداری فعالیت می‌کند. تیم تولید محتوای این شرکت، با تولید و توزیع محتوای آموزشی باکیفیت درباره نحوۀ استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری، قوانین مالیاتی و بهترین روش‌های حسابداری، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این محتوا به‌مرور زمان، برند وب‌سایت این شرکت را به مرجعی آشنا و معتمد برای کاربران تبدیل می‌کند؛ برندی که اعتماد مخاطبان را جلب و ارزشمندی خود را در بین رقبا به مخاطب، اثبات کرده است؛ بنابراین همان‌طور که متوجه شدید، این شیوۀ بازاریابی محتوایی، روشی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها در حرفۀ خود از آن به‌طور مداوم بهره می‌برند.

راهکارهای محتوایی برای کسب‌وکارهای B2B

برای اینکه بتوانید در این شیوه پرکابرد و به‌ظاهر ساده، موفق شوید، پیشنهاد می‌شود که راهکارهای خلاقانه زیر را فراموش نکنید:

  • داستان‌سرایی کنید: خلاق باشید و داستان برند خود را بسازید؛ یعنی کاربرپسند بنویسید و برای محصولات و خدمات خود، محتوایی هیجان‌انگیز و ترغیب‌کننده تدارک ببینید. داستانی را روایت کنید تا او با برقراری ارتباط با روایت محصول شما، دست به خرید بزند.
  • از انواع قالب‌ها بهره ببرید: جسورانه‌تر عمل کنید و علاوه‌بر محتوای متنی وبلاگ، از قالب‌های دیگری مانند اینفوگرافیک‌ها که اطلاعات آموزنده را در مختصرترین، رنگارنگ‌ترین و شکیل‌ترین حالت خود ارائه‌ می‌دهد، استفاده کنید. محتوای ویدئویی خلاقانه بسازید و در قالب‌هایی تولید محتوا کنید که رقبایتان از آن‌ها غافل شده‌اند.
  • محتوای خود را شخصی‌سازی کنید: از داده‌ها برای درک نیازها و علایق مخاطبان خود استفاده کنید و با تحلیل رفتار آن‌ها در وب‌سایت شما، محتوای مختص پرسونای خود را بسازید. محتوایی که مخاطبان شما را در دسته خاصی قرار دهد. از ایمیل‌مارکتینگ بهره ببرید و متناسب با لحن موردپسند مخاطب خود با او سخن بگویید.
  • از افراد مشهور و متخصص در زمینه کسب‌وکارتان استفاده کنید: با این کار می‌توانید اعتبار محتوایتان را به‌طرز حیرت‌آوری بالاتر ببرید و اعتماد لید را جذب کنید.

بازاریابی محتوایی در B2C چیست؟

این اصطلاح که مخفف Business to consumer است، در حقیقت به‌معنای ایجاد یک ارتباط متقاعدکننده و اثرگذار میان کسب‌وکارها و مشتریان خُرد است. این شیوه بازاریابی کاملاً مستقیم عمل می‌کند و به‌صورت آشکار با مشتری درباره خرید یا استفاده از خدمات خود سخن می‌گوید. نکتۀ اصلی ماجرای B2C این است که بتوانید مشتری را برای خرید محصول یا خدمت خود، قانع کنید. برای اینکه در این مسیر موفق باشید، بهتر است از راهکارهای بخش بعدی، کمک بگیرید.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی B2C

۴ راهکار تضمینی بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارهای B2C

می‌توانید با استفاده از این ۴ راهکار، استراتژی خود را قوی‌تر و اثرگذارتر پیاده‌سازی کنید:

  • مسابقه برگزار کنید: با انتشار متن،‌ تصویر و ویدئوی مربوط به برگزاری مسابقات همراه با جوایز هیجان‌انگیز و تشویق‌کننده، مشتریان را به‌سوی برند خود جذب کنید. این اقدام علاوه‌بر ایجاد ارتباط مؤثر با آن‌ها، می‌تواند باعث شناساندن محصولات و خدمات برند شما به مخاطبان باشد.
  • پیامک و ایمیل را به‌کار بگیرید: نوشتن متن پیامک و ایمیل که دربارۀ تخفیف‌ها و مزایای برند شما با زبانی اغواگر و صمیمانه سخن گفته است، هنوز از جمله روش‌هایی است که می‌تواند انقلابی در وضعیت مشتریانتان به وجود بیاورد.
  • سئوی وب‌سایت را زیرورو کنید: با بررسی الگوریتم‌های امروز گوگل، محتوای وب‌سایت خود را موبه‌مو براساس قواعد آن، بهینه کنید تا نرخ کلیک و نرخ تبدیل وب‌سایتتان را به‌طرز چشمگیری افزایش دهید.
  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید: ارتباط مؤثر و پایدار شبانه‌روزی با مخاطبان اینستاگرام، ایکس (توئیتر سابق) و … می‌تواند مشتریان زیادی را برای شما به صف کند.

استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا

هوش مصنوعی به‌عنوان ابرقدرت جدید دنیای مجازی، به بازاریابان محتوایی کمک می‌کند تا به سطوح جدیدی از موفقیت دست پیدا کنند. این دستیار هوشمند می‌تواند در ایده‌یابی، نگارش متن محتوا، ایجاد تصاویر، ویدئوها و سایر محتواهای بصری جذاب به یاری شما بیاید.

بازاریابی محتوا
نقش AI در بازاریابی محتوا را هرگز دست کم نگیرید!

در کنار کمک به تولید محتوا، AI این امکان را به صاحبان مشاغل می‌دهد که محتوای خود را در انواع پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند. نکته جذاب ماجرا اینجا است که هوش مصنوعی می‌تواند در نهایت به تجزیه و تحلیل عملکرد محتوایی شما بپردازد و در شناسایی نقاط صعف و قوت کار، کمک درخشانی برای تیمتان باشد. هرچند این دستیار تازه‌نفس، ۲۴ساعته در اختیار شما است؛ اما خاطرتان باشد که ابداً AI را جایگزین تخصص و دانش اعضای تیم خود نکنید. این ابزار مدرن، تنها به‌عنوان نیروی کمکی در کنار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بازاریابی محتوایی خود را با سرعت بیشتری،‌ جلو ببرید.

سخن پایانی

اکنون که به اطلاعات کاملی درباره بازاریابی محتوا دست پیدا کردید، می‌توانید محتوای ارزشمند و آموزندۀ خود را با عشق و علاقه تولید کنید، از بازخوردها استقبال کنید، جسور و خلاق باقی بمانید و صبور باشید تا در نهایت، سلطنت محتوای خوب را بر موفقیت کسب‌وکار خود، تجربه کنید!

منابع: + + + + + +

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *